Hírek
2021. Április 24. 16:07, szombat |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Havonta ennyit költünk kávézásra
![Havonta ennyit költünk kávézásra](/external/image_cache/5/9/6/59658b5fab466147ae5032b00c4deee3.jpg)
Az otthoni kávézásra havonta átlagosan 3 ezer forintot költenek a magyarok a Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatásában, amelyben 2700 embert kérdeztek meg,
közülük több mint kétezren rendszeres kávéfogyasztók. A válaszadók 28 százaléka ennél is többet, 3-5 ezer forint költ kávézásra, míg 5 ezer forint feletti összeget csak minden tizedik válaszadó.
A felmérés szerint sokan kávéznak a munkahelyükön, ők havonta legfeljebb 3 ezer forintot költenek erre, míg a válaszadók több mint fele nem fizet a munkahelyi kávéért, azt a munkaadója biztosítja számára.
Elviteles kávéra a válaszadók 15 százaléka 3 ezer forintnál magasabb összeget költ havi szinten és minden ötödik fővárosi szintén legalább 3 ezer forintot költ havonta útközbeni kávéfogyasztásra.
A megkérdezettek 60 százaléka ugyancsak 3 ezer forint körül szánna arra, hogy kávézóban fogyassza el kedvenc feketéjét: egy espresso-ért átlagosan 482 forintot, míg latte, vagy cappuccino italokért 694 forintot hajlandók fizetni a válaszadók.
A kávé alapanyagát főként szupermarketekben (47 százalék) és hipermarketekben (36 százalék), illetve diszkont üzletekben (34 százalék) vásárolják. A válaszadók közel ötöde kávéra specializálódott webáruházban, míg tizede online szupermarketben vásárolja meg a kávét.
A kávét fogyasztók márkahűek: a vásárlók közel fele általában a megszokott márkát választja, de fenntartja, hogy szívesen kipróbál esetleg mást is, ha megtetszik neki egy-egy új kávé. Minden ötödik válaszadó néhány kedvenc márka közül választ, míg 34 százalék mindig a megszokott márkát választja.
A tapasztalatok szerint a magyar kávépiac növekedésének a motorja a szemes és a kapszulás kávé: a felmérés szerint a válaszadók kétharmada vásárol szemes vagy kapszulás kávét, míg közel fele vesz őrölt kávét is.
A kávévásárlás fő szempontja minden második embernél a korábbi tapasztalat, a kóstolás, de a válaszadók harmada a márkát, az árát és a kávé erősségét is a választási kritériumok közé sorolta. A fenntarthatósági szempontokat a kávéivók 80 százaléka tartja fontosnak, és a fogyasztók 7 százaléka a kávé vásárlásakor is szem előtt tartja ezt.
A kutatásból kiderült az is, hogy a háztartások javarésze több mint két típusú kávéfőzővel rendelkezik - szinte egyformán népszerű a kotyogós (38 százalék) és a kapszulás (37 százalék) kávéfőző. A főző vásárlásakor minden második válaszadó számára a legfontosabb szempontnak az bizonyult, hogy finom kávét lehessen készíteni otthon is, valamint, hogy gyorsan, jó minőségű kávé készüljön. Az ár ebben az esetben nem döntő tényező: mindössze 7 százalékuk mondta, hogy az eszközt az alacsony ára miatt választotta.
A felmérés 2021 márciusában készült, a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a GKI Digital készítette.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Június 18. 12:03, kedd | Életmód
Az Otthonfelújítási program mintegy 30 ezer lakás felújítására ad lehetőséget
2024. Június 17. 13:05, hétfő | Életmód
Nem szabad etetni a vízimadarakat
A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) arra kéri a lakosságot, hogy sehol, semmivel ne etessék a vízimadarakat.
2024. Június 16. 10:29, vasárnap | Életmód
A Semmelweis kapta a legjobb játékfilmnek járó díjat a MOZ.GO Magyar Mozgókép Fesztiválon Veszprémben
A Semmelweis kapta a legjobb játékfilmnek járó díjat, a legjobb rendező pedig a film alkotója, Koltai Lajos lett a Veszprémben rendezett MOZ.GO filmfesztiválon.
2024. Június 16. 10:24, vasárnap | Életmód
Már több mint 650 ezren regisztráltak a Gondosóra programra
A Gondosóra programra eddig már több mint 650 ezren regisztráltak, azaz mára minden harmadik 65 év feletti honfitársunk gondosóra-felhasználó - közölte a miniszterelnök főtanácsadója vasárnap a Facebook-oldalán.