Hírek
2011. December 15. 10:20, csütörtök |
PR
Forrás: saját forrás
Friss közvéleménykutatás a karácsonyi készülődésről
Nem megy ki a divatból az ajándékozás
A legtöbben úgy gondolják, hogy a családdal való együttlét a karácsony lényege, csupán a lakosság egytizede szerint szól a túlzott pénzköltésről – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből. Az idősebbek inkább a szeretteikkel való törődésre, a fiatalok pedig pihenésre fordítják az időt.
Sokat hallani, hogy a karácsonyi ajándékozás értelmetlen pénzszórásba hajszolja az embereket, a legtöbben azonban mégsem értenek egyet ezzel – mutatott rá a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felmérése. Csupán a megkérdezettek egytizede gondolja úgy, hogy a karácsony csak a költekezésről szól, közel 80 százalékuk szerint a lényeg, hogy ilyenkor együtt legyen a család. A férfiak kicsit szigorúbbak az ünnepek kapcsán: 14 százalékuk szerint jellemző a túlzott pénzköltés, míg a nőknek csupán 8 százaléka látja így.
„Annak ellenére, hogy a megkérdezettek 10 százaléka túlzottnak tartja a költekezést, csupán 2 százalékuknál nem szokás elvi vagy anyagi okokból ajándékozni – mondta el Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. – Ebben is a férfiak járnak az élen: 3 százalékuk nem követi ezt a hagyományt, míg a nőknek csupán 1 százaléka.”

Nem pihennek év közben a fiatalok?
A karácsony a megkérdezettek közel fele szerint – elsősorban az 55-64 évesek gondolják így – jó alkalom arra, hogy többet törődjünk szeretteinkkel. Ugyanakkor sokan pihenésre is felhasználják a szabadidőt: a válaszadók egyharmada szerint ilyenkor végre jut idő erre is. Az ünnep leginkább a fiatalok számára szól a kikapcsolódásról, a 18-24 évesek 45 százaléka örül annak, hogy végre pihenhet, míg az 55-64 éveseknek közel 20 százaléka szereti emiatt az ünnepeket.
Bár a családdal való együttlét és a pihenés lehetősége miatt a legtöbben örülnek az év végének, akadnak olyanok is, akik nem szeretik a karácsonyt, és alig várják, hogy vége legyen: a válaszadók 7 százaléka nyilatkozott így. Elsősorban azok gondolják ezt, akik szerint a karácsony lényege a költekezés, és akik nem szokták megajándékozni szeretteiket.
Budapest, 2011. december
A felmérésről:
A 4306 fő online megkérdezésével zajló villámkutatás november 18. és 22. között zajlott. A minta kor és nem tekintetében reprezentálja a 18-64 éves magyar lakosságot.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 29. 16:10, szerda | PR
Nemzetközi elismerést kapott a nyugdíjfókuszú influenszerkampány
A K&H tavalyi edukációs kampánya, a „Csingisz nyugdíjkihívása”, Bronz Drum díjat nyert a Golden Drum nemzetközi reklámfesztiválon.
2025. Október 21. 11:11, kedd | PR
Húszmilliárdon túl - egyre több fiatal él a K&H munkáshitelével
A fiatalok körében továbbra is kiemelkedő az érdeklődés a K&H által kínált államilag támogatott munkáshitel iránt.
2025. Október 16. 15:06, csütörtök | PR
Katus Attila és Édesapja újra együtt a pályán – ezúttal a Szigetvári Gyógyfürdőben!
Van, ami sosem változik, a mozgás szeretete, a család ereje és a közös élmények fontossága.
2025. Október 16. 14:57, csütörtök | PR
„Apa, nézd, ott az ágyúgolyó!” – Katus Attila és Édesapja meghódították a Szigetvári Várat
A Szigetvári Vár mostanában nemcsak történelmi hőseiről, hanem egy igazi fitneszlegenda különleges látogatásáról is híres.
