Városlista
2025. május 30, péntek - Zsanett, Janka

Hírek

2011. December 07. 12:46, szerda | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Fizetős lehet a 44-es, 46-os és a 47-es főút

Fizetős lehet a 44-es, 46-os és a 47-es főút

Többféle javaslat is felmerült a közelmúltban a jelenlegi honi útdíjrendszer kibővítésére.

Akad olyan elképzelés is, miszerint egyes sztrádák mellett a főutakért is fizetni kellene a jövőben. A rendszer megváltoztatásáról több tervezet készült, és kiderült: a tárca is szorgalmazza a használatarányos útdíj magyarországi bevezetését, de a legfőbb kérdések még nem dőltek el.

A november végén felvetett elképzelések egyik szelete, hogy megszüntetnék a négynapos sztrádamatricát. Fónagy János államtitkár erre reagálva nemrégiben elmondta, a minisztérium minden évben felülvizsgálja az autópályamatrica-rendszert, de még nincs döntés. A négynapos matrica szerinte ritkaság Európában, más EU-országban a legrövidebb igazolás is egy heti úthasználati jogosultságot ad, ezért is vizsgálják a változtatás lehetőségét.

Völner Pál államtitkár ugyancsak a közelmúltban jelentette be, hogy a szaktárca szorgalmazza a használatarányos útdíj honi bevezetését. Hozzátette, a részletekről háttérmunkák folynak, összhangba kell hozni a szakmai elképzeléseket, hogy az útdíjat milyen körben, díjjal, járműtípusra, ütemezésben vezessék be. A legrosszabb lehetőség, hogy járműtípustól függetlenül a főutak és a gyorsforgalmik használatáért is fizetnie kellene minden autósnak. Békés megyében ez a döntés elviekben a 44-es, 46-os és 47-es úton közlekedőket érintené. Az Autóklub jogi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér szerint jogos az autósok aggodalma.

Telekgerendás polgármestere azt mondta a Békés Megyei Hírlapnak, Telekgerendásról jelenleg a munkaképes, állással rendelkező emberek közel 80 százaléka ingázik. Békéscsabára vagy a környező településekre kénytelenek átjárni dolgozni, néhányan busszal, mások gépkocsival. A telekgerendásiak közül már most is sokan összefognak, s egy-egy autóban többen utaznak, így spórolva az üzemanyagköltségen. Az útdíj esetleges bevezetése olyan, újabb, napi kiadást jelentene, amit bizonyára sokan csak nagy nehézségek árán tudnának kigazdálkodni szerény jövedelmükből.

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára a lapnak azt mondta, szervezetük elfogadhatónak tartja a fuvarozó szakma arányos díjfizetését az úthasználatért. A külföldi fuvarozók ugyanis az útdíj befizetésével nagymértékben hozzájárulhatnak a hazai infrastruktúra fejlesztéséhez. Szlovákiában, Csehországban fél év alatt építették ki az útdíjfizetési rendszert. Ezekben az államokban azonban ezer sebből vérző struktúrát alkottak - hangsúlyozta Dittel Gábor. Ugyanakkor kiemelte, a honi fuvarozók versenyképességét megőrzendő, az állam különféle kompenzációkkal segíthetne.


OrientPress Hírügynökség

Címkék: útdíj

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 30. 12:29, péntek | Belföld

NAK-terméktanács: júliusig kell várni a mézédes magyar görögdinnyére

A megszokottnál később kezdődhet az idén a hazai dinnyeszezon, a hűvös tavasz miatt júliusig kell várni a mézédes magyar görögdinnyére, a termés várhatóan meghaladja majd a tavalyit

2025. Május 30. 10:05, péntek | Belföld

48 perc - Takács Péter: sok előrelépés történt az egészségügyben az elmúlt 4-5 évben

Sok előrelépés történt az egészségügyben az elmúlt 4-5 évben. Történelmi léptékű orvosi béremelést hajtottak végre, megszűnt a hálapénz, sok kórházat felújítottak

2025. Május 30. 08:05, péntek | Belföld

CPAC Hungary - Orbán Viktor: Ukrajna gyorsított uniós felvétele ürügy Európa háborús átszervezésére

Keresztény kultúrát akarunk, nemzeti alapon álló iskolákat, félelem nélküli utcákat és városnegyedeket, büszkék akarunk lenni a nemzeteinkre, ez a patrióta terv

2025. Május 29. 12:00, csütörtök | Belföld

NGM: lendületben a hazai turizmus - áprilisban több mint 1,4 millió vendég összesen 3,4 millió vendégéjszakát töltött a magyarország

A kormány azon dolgozik, hogy a dinamikusan bővülő hazai turizmus még intenzívebben járuljon hozzá a családok jólétéhez, a munkahelyteremtéshez és a vidéki turisztikai térségek fejlődéséhez -